Hoppa till innehåll

Hemlig satsning och annonsförsäljning – han tar plats i teamet bakom Dansbandsnytt

Peter Malmqvist från dansbandet Kjellez hjälper kunder med anpassade annonslösningar på Dansbandsnytt. Foto: Privat

Det står nu klart att Dansbandsnytt inleder ett samarbete på flera plan med Peter Malmqvist från dansbandet Kjellez. Peter ska sälja annonser för Dansbandsnytt men också vara delaktig i ett hemligt projekt som inom kort offentliggörs.

Det var i samband med att Peter Malmqvist var en av deltagarna i dansbandsgänget som genomförde 16 Weeks Of Hell, som diskussioner inleddes om hur Dansbandsnytt skulle kunna utvecklas ytterligare.  

– Ja Peter gjorde ju helt makalösa resultat under de 16 veckorna, och vi som gjorde träningsprogrammet tillsammans lärde känna varandra på många plan, berättar Dansbandsnytts grundare Niklas Lindh.

Peter Malmqvist, till vänster innan 16 Weeks Of Hell drog igång, och höger bild när de 16 veckorna nu är över. Foto: Privat

– Det stod då också klart att Peter, förutom att vara en oerhört rutinerad och omtyckt dansbandsmusiker med ett mycket stort kontaktnät, också hade flera strängar på sin lyra – inte minst när det kommer till verksamhetsutveckling, marknad, kommunikation och försäljning. Då började vi diskutera förutsättningslöst tillsammans om vi kunde samverka på något sätt för att utveckla Dansbandsnytt, till nytta för hela dansbandsbranschen. 

De diskussionerna har nu lett till att Peter Malmqvist kommer att ha ett ansvar för annonsförsäljningen på Dansbandsnytt.

– Ja vi vill öka på intäktssidan för att kunna utöka verksamheten i snabbare takt och därmed erbjuda ett ännu bättre och bredare utbud, förklarar Niklas Lindh.

”Har snabbt blivit en viktig aktör”

Peter Malmqvist, kommer att jobba med försäljning av annonser för Dansbandsnytt parallellt med sitt engagemang som deltidsmusiker i Kjellez. Själv säger han så här om sitt samarbete med Dansbandsnytt:

Röda Korset

– Det ska bli oerhört spännande och utmanande att få vara en aktiv del av Dansbandsnytt, som på kort tid har fått ett så stort positivt fäste och gensvar från branschen. Dansbandsnytt har också blivit en viktig aktör med sitt professionella och journalistiska sätt att spegla hela dansbandsbranschen både inifrån och utifrån. 

– När det gäller marknadsföring och annonsering så tycker jag att det är mycket viktigt med att föra ut sina budskap på ett riktigt professionellt sätt! Syns man så finns man! Man måste också sprida sina budskap i många forum som kompletterar varandra för att få bästa effekt, och där är verkligen Dansbandsnytt en viktig mediaaktör som når ut väldigt brett till den här målgruppen.

Populära orkestrarna Kjellez och Bob Stevens firade midsommar i Kärrasand tillsammans med mängder av besökare. Foto: Linda Westerlund/pressbilder

Hemligt projekt blir känt nästa vecka

Peter Malmqvist kommer dessutom att vara engagerad i ytterligare en satsning för Dansbandsnytts del. Det är ett projekt som ännu så länge är hemligt men som kommer att offentliggöras i samband med Dansbandsveckan i Malung.

– Ja det här ska bli riktigt spännande och det är något som jag verkligen brinner för numera. Jag tror att mina egna erfarenheter kan tillföra ganska mycket i detta projekt!

Vill Du komma i kontakt med Peter Malmqvist för att prata om olika möjligheter till annonsering på Dansbandsnytt? Maila Peter på redaktionen@dansbandsnytt.se eller ring honom på 076 644 33 60.

/REDAKTIONEN